29. februar 2016

Kærlighed og kildevand i dagligdagen

Uanset om man som par bor sammen eller ikke bor sammen, om man har børn eller ej, er det vigtigt at holde gnisten i live i parholdet - livet igennem.
Jeg vil med dette indlæg gerne slå et slag for lidt kærlig opmærksomhed i hverdagen og sige, at det faktisk er både nemt og sjovt. Helt overordnet er det da virkelig dejligt at bringe et smil frem på læben og i hjertet hos sin kæreste/hustru/mand.

Interflora siger det med blomster, det kan også siges med (en blanding af):


1. Kys
Det siger jo sig selv, for kys er dejligt.
Jakob og jeg har ud over de kærlige kys en leg kørende, som starter med, at en af os ud af det blå siger "Kys mig, som du ALDRIG har kysset mig før". Det bliver til mange morsomme og meget kreative kys, og de bliver efterhånden mere og mere gakkede, fordi vi jo on the spot er nødt til at komme på noget, vi ikke før har begivet os ud i, hvorfor de også ender i grin.


2. Love notes


Dette hjerte mødte mig en tidlig hverdagsmorgen inden min løbetur.
Små kærlighedshilsener på post-its eller andre små sedler (som ovenfor lagt i hjerteformation) har været en del af Jakobs og min interne kærlighedskommunikation helt fra starten af vores forhold, og det har vi holdt ved lige. Det kan være lige fra en lille hilsen klistret på badeværelsesspejlet, en lille hilsen liggende i køleskabet eller i skoen (der naturligvis er nem at se, inden foden stikkes i), et lille hjerte tegnet på et stykke papir, et hjerte eller "Jeg elsker dig" sendt på sms i løbet af dagen eller noget fjerde.
Det er noget, vi begge er givere og modtagere af, og det er rigtig dejligt at stå op til, gå i seng på eller modtage i løbet af dagen via mail/sms.


3. Månedlige dates
De behøver på ingen måder at være fancy og dyre. Slet ikke. Af og til har Jakob og jeg lavet en kop varm kakao hjemme, som vi har hygget os med, mens vi har talt sammen, men vi kan også tage på café og forkæle os selv der med noget lækkert at drikke, eller gå i biografen (ja, det kommer på programmet for i år, nu hvor jeg har knækket koden til det igen).
Online tid er bandlyst på vores dates, for det er vores uforstyrret tid sammen.


4. Lydbeskeder
Det er ikke hver dag, at Jakob og jeg får talt sammen, men så gør vi brug af lydbeskeder som en måde at sende lidt kærlighed i hinandens retning.
Jeg indtaler en lydbesked om aftenen, inden jeg går i seng, og sender den så til Jakob, og når jeg vågner om morgenen, ligger der en lydhilsen til mig. Vi bruger helt almindelige mobiltelefoner til dette, og det er for mit vedkommende, når vi ikke sover sammen, den skønneste måde at vågne på; at tænde telefonen og lytte til Jakobs hilsen. <3


5. Leg
Det er sjældent, at Jakob og jeg går en pæn tur... Vi kan godt, og vi gør det også, men det er sjældent, at en hel gåtur bliver særlig pæn... Og hvad mener jeg med det? Ofte sker det, når vi går tur, at vi fjoller rundt, skubber til og hiver i hinanden, så vi ikke kan gå lige, kilder hinanden, rækker tunge ad hinanden og meget andet i samme dur.
Det samme gør sig faktisk gældende, når vi er indenfor. Vi danser skørt og leger generelt meget.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar