19. januar 2016

Om kommunikation - ugens link

Et nyt tiltag på bloggen i år er, at jeg en gang om ugen linker til et indlæg fra enten en anden blog eller en artikel, som jeg synes ekstra godt om, og som jeg gerne vil dele. Indholdet vil variere men være noget, som passer ind med det, jeg allerede skriver om, og som giver mening for mig.
Jeg har gjort det før nogle gange, men har ikke systematiseret det, og det har ikke skyldtes manglende indlæg og artikler at linke til, slet ikke, for der er rigelig inspiration, så dette ændrer jeg nu via ugens link.


Det allerførste link drejer sig om, hvor vores fokus ligger i den daglige kommunikation, og hvor vi aktivt lægger det. Inddragende kommunikation og italesættelse er jeg stor fortaler for, det kan ikke komme som nogen overraskelse længere. Denne uges link vil belyse, i praksis, hvordan vi på et helt basalt niveau frigiver energi via en inddragende kommunikation, fremfor en ekskluderende, som negativ OMtale af andre er.
Det er hos Emily, jeg er blevet præsenteret for dette aktive fokus, og jeg vil gerne dele det herinde. Indlægget hos Emily er hos hende denne uges udfordring. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg synes rigtig godt om den.
Hun følger op på udfordringen i slutningen af ugen, og der kan man give sit besyv med.

Emily har mange finurlige indlæg (især er indlæg fra Penny (hendes hun) ganske underholdende - og ja, det er hunden, som skriver... ;-)), og hun har i det hele taget en rar tone og indlæg om alt muligt forskelligt. Desuden har bloggen en æstetik, som jeg synes godt om, og som gør, at jeg stort set dagligt kigger ind forbi. Generelt link til bloggen findes her.

Opfordringen herfra er, at hvis der er noget negativt, så tag det med vedkommende selv - altså tal med hinanden i stedet for om hinanden. Og prøv at tage Emilys udfordring op. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar