25. januar 2016

Om en hjerne i blærerøvshumør.

Der stod jeg med åben mund og polypper og med øjne så store som Rundetårn ude foran biblioteket, da min seje hjerne uden problemer hev 1675 og 2154 frem fra hukommelsen... Kun kort havde jeg haft set på reservationsnumrene, da jeg skrev dem ned på en lap papir, som straks blev lagt i pungen, inden jeg tog afsted til biblioteket for at hente de reserverede bøger.
Jeg regnede naturligvis med, da jeg nåede frem, at lappen med numrene ville blive nødvendig, især også fordi jeg kun havde haft set tallene så kort, og fordi jeg intet havde at huske dem på, men øh, min hjerne var i blærerøvshumør. :-) Hurraaaa.

For et år siden - for sammenligningens skyld - var det at huske, at der skulle købes mælk, når jeg var nede at handle, en meget stor udfordring, til trods for at mælk ALTID står i køleskabet. Også selvom det muligvis var det eneste, jeg skulle have, og det var skrevet på en seddel (som jo så måtte hives frem).

Min hjerne er sej, og sidste uges tal-stunt er røget ind på glædeslisten. :-D

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jeg blev noget overrasket og rigtig glad - og jeg følte mig lidt sej lige der. :-)

      Slet