30. december 2015

Det vildeste år længe

2015 skulle vise sig at være året, hvor

  • jeg tog nogle pauser fra dagpengesystemet, fordi jeg havde brug for ro til at få det bedre - og det har givet pote helbredsmæssigt
  • jeg fik en psykologhenvisning fra min læge og fandt en ekspert i stress
  • jeg på grund af psykologen, og de redskaber jeg fik fra hende, begyndte at få det bedre fysisk (mit parasympatiske nervesystem lærte stille og roligt at slappe af, så jeg ikke konstant var i alarmberedskab)
  • jeg har fået det så meget bedre, at jeg nu har kunnet tage hul på alle de ubearbejdede følelser i forbindelse med stresssygemeldingen (for dem er der også en del af...)
  • jeg begyndte at arbejde igen - i min vildeste fantasi havde jeg ikke ved årsskiftet troet, at min hjerne ville kunne - og jeg havde da slet ikke troet, at jeg ville finde SÅ fedt et arbejde, der passer som fod i hose til mig og min kærlighed for sprognørderi (hold nu kaje, det er sjovt at være tilbage i sprogverdenen igen og på uni - I'm home)
  • jeg fandt ud af, at et arbejde i de for mig rigtige rammer ikke stresser min hjerne til nedsmeltning (det er en kæmpe lettelse, som jeg slet ikke kan beskrive uden at få tårer i øjnene)
  • jeg her sidst på året har forstået vinket med vognstangen i sådan en grad, at jeg har fået et perspektiv på mit liv, som giver mig ro (langt det meste af tiden)
  • centrumlejligheden blev solgt med lynets hast
  • centrumlejligheden blev skiftet ud med grønne omgivelser i øko-land
  • jeg begyndte på yoga, som har vist sig at gøre rigtig meget godt for mig (det både beroliger og åbner for sluserne, og så er der den større fysiske smidighed, som kommer snigende i yogatempo)
  • mit og Jakobs forhold har holdt ud trods den store belastning grundet min sygdom, og hvor vi er kommet meget, meget stærkere ud på den anden side <3

Det var også året, hvor

  • jeg læste 7 bøger (jeg havde håbet på 4 - læs mine ønsker for 2015 her)
  • 11 blomsterbuketter fandt vej til vaserne i løbet af året (jeg havde satset på 9) - langt de fleste var dog roser og ikke tulipaner, men hvem går op i det... ;-))
  • jeg havde den første konkurrence på bloggen, affødt af min glæde for massage
  • Jakob og jeg var på en månedlig cafédate (vi har fået nogle favoritcaféer her i Odense)
  • jeg fyldte 40 år

samt året, hvor

  • vi skulle have været gift igen - men det valgte vi at udskyde, så det bliver i 2016 i stedet
  • jeg havde intention om at lære at bruge GROW-modellen. Dette blev heller ikke til noget, men kommer tid og overskud kommer det nok.

Sidst men ikke mindst blev 2015 også året, hvor jeg skrev meget mere uddybende om det at være sygemeldt med stress og gå i sort på grund af stress. Jeg håber inderligt på at være nået ud til bare en lille procentdel af alle Jer, som læser med, så I stopper op, førend det går galt. I.N.T.E.T. job er vigtigere end dit helbred.
INTET.

Tusinde tak for at have læst med året igennem og for kommentarer. Det betyder meget for mig.

Og med disse ord vil jeg ønske et rigtig dejligt nytår. Vi skrives og tales ved i 2016. Pas på hinanden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar